Jump to content

Morexx

Members
  • Posts

    22
  • Joined

  • Last visited

Morexx's Achievements

0

Reputation

  1. Er rimelig lei mercedesen fortia... Det hele begynte med at jeg hadde en scooter som jeg byttet bort i en 2000 W203 C200 Kompressor med km.stand 220k. Motorlampa lyste da jeg hentet bilen, så jeg tok en diagnosetest og fikk følgende feilkoder: P0410 P0101 P0113 P0102 Slettet feilkodene og motorlampa forsvant for en stund, men ikke lenge.. Etter noen ukers kjøring begynte kupèvifta å tulle, symptomene var slike: Vifta startet og stoppet kontinuerlig, men blåste alltid på fullt trykk uansett hva styrepanelet var innstilt på. Men plutselig en dag jeg var ferdig på jobb, så funket alt som normalt igjen i et par uker.. Dette skulle da selvfølgelig ta slutt en dag, å slik har det vært siden da, nærmere bestemt 29.10.2014... Jeg tok meg da en tur på google å googlet om feilen på både norsk, svensk, samisk, finsk, tysk og det som hører med. Fant da ut at det mest sannsynlig var regulatoren som tullet. Uten å gjøre noe stort ut av det så kjøpte jeg da regulator og viftemotor og byttet dette, skuffelsen ble stor da problemet fortsatt var det.. Fant ut etter enda flere 10talls timer med googling at det kunne være styrepanelet, så jeg røsket ut panelet, klasket det på stuebordet å skrudde det i fillebiter, sjekket alt av loddinger, renset sensorer og prøvde å montere igjen uten noe form for lykke. Valget ble da enkelt, google delenummeret å finne tak i et huggeri med samme panel, og det fant jeg.. Bestillte da fra vår söta bror, Sverige.. Dagene gikk og ikveld skulle meldingen tikke inn på telefon fra PostNord om at panelet var ankommet posten. Med store forhåpninger om at dette kapittelet skulle ta slutt så trasket jeg lykkelig fra posten med panelet godt pakket inni en pappeske, kom hjem og flerret da opp eska. Så var det bare å sparke skoene halvveis på med nedtrykte hæler på skoene, rett ut i bilen og koble til... Vridde så om tenningen i håp om at jeg og merca skulle bli venner igjen, og det ble vi utrulig nok! Alt funket helt utmerket så jeg tok og monterte panelet på sin plass å klasket alle dekslene på igjen, for så å sjekke at vi fortsatt var venner, men det ville nok ikke mercedesen, så vifta levde sitt eget liv igjen!! Hva i huleste er neste steg? Noen forslag?
  2. Kan dette være forårsaket av dårlig batteri rett å slett? Har det noe å si for det elektriske om batteriet er dårlig med 11,8V, men dynamoen lader 14,4V?
  3. Har prøvd å bytte vifta og regulatoren uten hell..
  4. Starter også til tider selv om tenninga er av...
  5. Igår begynte plutselig vifta å fungere som normalt igjen, men idag sluttet den plutselig..
  6. Hei! Kupévifta funker slettes ikke som den skal, den lever sitt eget liv.. Uansett hvilken styrke eller varme jeg har vifta på virker den ikke.. Vifta starter og stopper selv med jevne mellomrom, men går kun i noen sekunder.. Noen som har tips?
  7. Hei! Hadde xenon i nær og fjern på ettermonterte linselykter! Har nå kun i fjernlys grunnet ballasten til nærlyse er gåen, men blir nok xenon i nærlys igjen også. Er strålende fornøyd med xenon i mine, så det er bare å kjøre på
  8. slik den ser ut for øyeblikket:)
  9. Fikk endelig skilt på idag, og merket at den var rett og slett slapp når den var kald, men går straks bedre når den er blidd varm.. Noen som kan forklare hvordan man renser MAF-sensoren? Bare å ta den ut og spraye litt med Electric cleaner? Lurer også på hvor EGR ventilen er plassert
  10. Takker for respons:) Kan også legge til at tomgangen er ujevn ved kald motor!
  11. Takker for svar:) Er maf sensorn muligens gåen?
  12. Har en w203 c200 kompressor som brukte 0,89 pr. mil da jeg hentet den. Kjørte vel med en snittfart på rett i underkant av 80 km/t og 200km strekning. Motorlampa lyste og jeg tok diagnose og fikk følgende koder opp: P0410 P0101 P0113 P0102 Noen som har tips til hva som burde sjekkes? hva som kan være galt? Takker på forhånd
  13. Flere tips til hva som burde sjekkes?
×
×
  • Create New...