Jump to content

Evarvik

Members
  • Posts

    38
  • Joined

  • Last visited

Evarvik's Achievements

0

Reputation

  1. Autodol metal polish. Fungerer helt fantastisk. Nylig tatt 18 år gamle frontlykter og de ser nye ut.
  2. Finner ut at wire til panser må strammes. Hvor gjør man dette?
  3. Hei. Mercedes ml320 w163. Panseret lar seg ikke åpne ved å dra i hendelen inne i bilen. Men dersom man presser ned panseret mens man drar i hendelen åpner det seg, hva kan være galt?
  4. Oppdatering: Leverte bilen på lokalt verksted som har STAR diagnose, de fikk feilmelding på abspumpen, de prøvde å tvangskjøre ABS via STAR og ved strøm direkte på uten at noe skjeddde. Mekanikeren som har jobbet som Mercedes mekaniker før ønsket å prøve å skifte børstene før man eventuelt byttet hele enheten, han gjorde så og alt fungerer igjen. Sparte meg for noen tusen med mekaniker som faktisk kjenner til bilen og hva som kan være feil istedenfor å bytte det de fleste ville gjort.
  5. Brukt dem til både plugger og bremesko. Ingen problemer, de er rask å sende og pakken kommer raskt til Norge, men der stopper det litt opp da Posten Norge overtar.
  6. Hei. Når jeg kjører i over 30km/t kommer det 3 lys på i instrumentpanelet, ABS, BAS og ESP. Disse lyser helt til jeg stopper bilen, når jeg da starter den igjen så er de ikke der inntill jeg kjører i over 30 km/t igjen. Med årets første snøfall idag testet jeg, sålenge jeg kjøre i under 30 km/t fungerer abs'en ved bremsing, men over 30 km/t og når lysene lyser aktiveres ikke ABS ved hard bremsing. Har lest litt rundt på nett, og virker som om det er de dyre delene som må skiftes (abs pumpe osv) så vil man ikke få bilen ut av park giret, så det er på en måte utelukket da bilen fungerer bare ikke ABS'en. Nærmeste verksted med Mercedes diagnose er 2 timer unna, så tenkte å prøve litt her inne først, kanskje noen har vært borti dette? Skal og nevnes at jeg venter på deler for å bytte bremseskoene til håndbrekket da det er dårlig, kan det være en sammenheng her tror dere? Bilen er altså en 2001 Mercedes ML320 (w163)
  7. Heheh.. Mye gode forslag. Om dette taes gjennom forsikring er det 6000kr i egenandel og bonustap fra 70 til 40%. Har ikke vært i kontakt med Mercedes verksted, men ett lokalt skade og lakkverksted som forsikringen har avtale med.
  8. Verkstedet skulle som sagt ha 16 000kr for jobben. Fant amg fanger til 7000 + mva. Må da i tillegg grunne og lakke denne. Så dyrt uansett
  9. Har såklart amg frontfanger. Så er det jeg ønsker å kjøpe.
  10. Oi, takk for svar. Så enkelt var det altså. Men når jeg ser på sidene deres finner jeg ikke den som vil passe vår bil, om noen har mulighet til å se vedlagte bilde av vår mercedes, så har den runde tåkelys slik som w164 har, ikke de kantete som w163 har. Noen som vet om jeg rett og slett har w164 frontfanger?
  11. Har vært uheldig og vært litt i en snøskavel med fronten på bilen, slått hull i frontfangeren og er derfor på jakt etter en ny. Verkstedet skal ha 16 000,- for fanger og lakkering. Jeg trenger altså en Mercedes ML320 AMG 2001 model frontfanger, se bilde lenger ned i posten.
  12. Jeg tror at det er servopumpeolje som lekker, men ser ut som at det er en ganske så kronglete slange å bytte. Noen her inne som har gjort dette selv? Kom over ett amerikansk forum hvor de sa dette var "recall" og skulle taes av forhandler, noen som vet hvor man finner oversikt over aktive aksjoner?
  13. Joda, planene om å være betalende medlem har jeg enda. Kommer meg bare aldri så langt Har lest litt, og funnet ut at det muligens er servoolje lekkasje jeg har, skal ut og sjekke om noen få strakser, er visstnok en recall på slangen som går fra servopumpen til radiatoren som er dårlig, slangeklemmen kommer seg av og den starter å lekke.
  14. Har resonert meg frem til dette jeg også ja. Nå er heldigvis slangen som leker lett tilgjengelig, vet du om det eventuelt må brukes originalslange? Det er neppe lagervare. Noen som vet om det er mulig å peile oljenivået på kassen selv? I boken står det at det må gjøres av mercedes verksted, men det står jo bak så mangt.
  15. Hei, har en 2001 ml320 (w163) som ikke har vært noen problemer med så langt, den er gått 170 000km. Idag når jeg skulle starte bilen var den en veldig ulyd og turtallet var rundt 1500 omdreininger, ulyden høres ut som det kommer fra en reim framme i motoren. Når jeg bøyer meg ned for å se på motoren ser jeg at det leker en rød væske fra slangen som kommer inn på radiator, hva er dette? Frostvæsken på denne bilen er blå, kom med en gang til å tenke på at automatkassen lak, men er det en slange frem til motoren fra denne?
×
×
  • Create New...