Jump to content

VidarT

Betalende medlem
  • Posts

    38
  • Joined

  • Last visited

About VidarT

  • Birthday 11/07/1993

VidarT's Achievements

0

Reputation

  1. Hei, lurte på om noen har erfaring med og bytte halogenpærene til LED i fjernlys (H7), parklys (w5w) og grøftelys (h11). Har Bi-xenon i nærlys og det har egentlig alltid plaget meg at det er forskjellig fargetempratur i lyktene. Gult og hvitt. Passer ledpærer i lyktehusene? Det blir jo en ekstra bak på disse pærene klump til kjølerillene til ledpærer + motstand. Og funker det uten feilmeldinger? Har ikke så lyst og kaste penger ut av vindu om det ikke passer eller får feilmelding på det. Da lever jeg heller med fargeforskjell. Dette er det jeg har sett på: https://www.ekstralys.no/lumen-prosystem-led-kit?art=13127 Fjernlys https://www.ekstralys.no/pp-motstand-2-stk?art=14910 Motsatnd til fjernlys og grøftelys https://www.ekstralys.no/w5w-led-canbus?art=13073-1 Parklys med canbus https://www.ekstralys.no/lumen-h11-6000k-kraftige-led-takelyspaerer Grøftelys Edit: Etter og ha kommet over denne videoen ser det ut som det må noe modifikasjon til for og få LED pærer til og passe i lyktehusene til fjernlys. Håper det ikke er like omfattende i grøftelys.
  2. Bytta filter nå, tappa av olje, fylte på ny og prøvde å starte den. Lager en skrikelyd, som metall mot metall kanskje. Men hørest ut som det kun er ett stempel for meg. Ville ikke starte. Men har handla ny motor så blir sikkert best og enklest og bytte bare, skulle ha bytta clutch og. Olja ser forsåvidt fin ut, ikke noe tegn til spon verken i filter eller olje. Festa en litt kraftig magnet på bunnpanna og bare i tilfelle det skulle hjelpe med noe. Ja, syntest det var merkelig med tempen jeg og så derfor jeg hadde et håp om å redde den. Men hva annet en selve motoren kan lage en sånn skrikelyd da om det har gått til adundas?
  3. Har greid det store, kjørte motoren på min 1985 300GD tom for olje. Var ca 1km hjemmeifra +- og hørte en rar lyd, tenkte da att det var skjermen som tok i dekket da denne har vært løs en stund og store dekk, men det var det altså ikke. Motor tempen var også normal så fortsatte bare. Store deler av veien hjem var nedover bakke, men akkurat når jeg svingte av på flat vei og skulle gi gass da døde motoren. Skjønte da hva lyden hadde vært etter og peila olje(skal aldri stole på oljelamper igjenn). Så det jeg lurte på var om det finnest noe mulighet for å redde motoren uten og demontere den helt og se hva skade som har skjedd? Da blir det heller til at jeg skifter motor. Skal ut og se på oljefiltert nå og tappe av resten av olja som er der og se hva jeg ser. Om jeg ikke finner noe serlig med spon, er det da håp ved og f.eks prøve og flushe motoren? Og hvordan gjør jeg dette? Takker for alle svar, hilsen en idiot som ikke peiler olje ofte nok
  4. Hei, har kommet over en v123 i relativt dårlig stand, men ikke noe som er umulig med god tid. Så det jeg lurer på er hvor skjeldne er disse egentlig? Hva kan jeg f.eks få ut av den om jeg setter den istand igjenn. Ikke full restaurering, men EU-med skilt og grei stand.
  5. Er sikkert ingen dom ide dette, hvordan ska den funke dette signalet fra tenninga? Er det en puls eller er det konstant 12v til den får start? Får sjekke ut dette litt, skulle helt sikkert vært gjort for mange 100000km siden Får ikke jort noe på en stund nå siden jeg måtte reise på arbeid i 14 dager
  6. Får sjekke litt mer på den styresnekka da Teningslåsen kjennes kanskje litt "trinnløs" ut iforhold til min w124 f.eks. Kunne gjerne tenkt meg og målt glødepluggene ja om jeg viste hva jeg skal gjøre, finner det sikkert på google og, men om du gidder kan du godt skrive en oppsumering. Ikke mye jeg kan om å skru bil, men kan lære det meste :') Justere ventiler hørest komplisert ut, er det? Startmotor skal jeg kanskje få spandert på den ja. Om det er tenninga sin feil også, er det nok og bytte kun selve sylinderen tror du eller må hæle ræle baki dær byttest? Ser jeg får nye låsesylyndere billig på ebay f.eks Takker for gode svar, alltid god hjelp og få hær
  7. Hei, kjøpte meg nettopp min første gelandewagen. En jeg har siklet på lenge. Men iallefall så har jeg startproblemer med denne. Er 2 ting. Startermotoren lever sitt eget liv. Den snurrer alltid, men slår ikke alltid inn. Da er det bare og skru av tenninga og prøve på nytt. Har forsåvidt oplevd att den hang seg, sto bare og snurret. Ingenting funket, måtte frem i motorrommet og rive av batteripolen. Så det er et problem jeg har. Tips til hva det kan være settes pris på. Så er den tungstartet når startern først slår inn. Kan sikkert stå i 8sek før det blir liv. Så har jeg et problem til. Det er slakke i styresnekka. Har hørt det skal gå ann og stramme denne. Men har ikke funnet ut hvor enda, noen som har en grei tegning eller noe på dette? Bilen er en 300GD med rekkefemmer turbo (OM617?) 1986 modell. Legger ved et bilde av skuta
  8. VidarT

    Min W124

    Var nypolert her, men kunne vært bedre. Skiltene er slitt og lista under lysa fremme skal bli byttet. Litn skade på bakfanger som også skal bli byttet når jeg finner en ny, med krok luke. Ellers så er den nogså fin både i karroseri og understell for rust
  9. VidarT

    Min W124

    Må bare legge ut noen bilder som ble tatt for litt siden av min W124 220e.
  10. Har skifta pluggene nå. Hadde ikke noe effekt. Så er vel å sjekke gnist og bytte ledninger neste da sikkert. Forbanna irriterende med feil en ikke vet hva er. Går det ann å ta diagnose på disse bilene og tror dere det er mulig og finne noe der? Er en 95 modell så en av di siste m111 i w124, men du tenkte kanskje på andre modeller en w124 når du snakker om gass-spjeld? Hvordan sjekker jeg evt det? mvh Vidar
  11. Hei, har en 220 som fjusker og stopper. Går bare på 3 syl til tider høres det ut som. Skal skifte plugger i dag og se om det blir bedre. Til tider kan dan den gå lenge på tomgang, menst andre ganger stopper den tvert etter jeg har vridd om nøkkelen. Om det ikke er pluggene blir det vel bytte av pluggledninger og coiler. Hørest dette fornuftig ut? Og der ut som det er et h***** og få ut coilene, eller er det en grei måte å gjøre dette på? Takker for alle innspill om hva som kan være galt
  12. VidarT

    Brabus Monoblock I

    Er disse jeg mangler en av og skulle fått de polert/blank på en eller annen måte. Er vel ikke klarlakk, men akryl kanskje? Dårlig greie på sånt desverre.. Er standard 75mm kopper så kan kjøpe noen uorginale, men har ikke funnet noen jeg syntest passer enda
  13. 2000kr da? Frakt var inkludert? Tenkte kanskje å bruke finn sin betalings garanti? mvh Vidar Talberg
  14. Til automat? Isåfall interessert jeg å
  15. Hei, vil dette passe til min 95mod w124? Isåfall er jeg interessert
×
×
  • Create New...