Jump to content

Clipper17

Members
  • Posts

    92
  • Joined

  • Last visited

Clipper17's Achievements

0

Reputation

  1. Skulle det ikke vært kaldt hele tiden da? Får varme på begge sider helt til motor blir driftsvarm, først da blir det kaldt på passasjersiden.
  2. Har fått et problem med min w212 220 cdi som jeg ikke finner ut av. På passasjersiden blåser det kald luft ut av alle luftekanaler inne i kupeen når motor har oppnådd driftstemperatur. Helt frem til motor blir helt varm får jeg varm luft ut nevnte kanaler. Klimaanlegget står på full varme. AC virker ellers helt fint, får iskald luft om jeg skrur ned til «low» på temperatur. Får ingen feilkode opp på min ICar-soft diagnose. Noen som har ide om hva det kan være?
  3. Skal bytte kjølevæske i forbindelse med termostat-bytte. Kjølevæsken som er på bilen idag er rød(longlife), men skal ikke disse motorene(651.924) ha grønn(glykol)?
  4. Har sjekket ut litt mer, med start av kald motor.. Viser seg at slange fra termostat til radiator blir sakte varm, i takt med at motor blir varm, denne skal jo ikke bli varm før termostat åpner, så tror nok at termostaten ikke stenger helt, eller "henger" i åpen stilling. Bestiller ny termostat, har stor tro på at dette er årsaken, bil har gått 350 tusen km nå, så termostaten har nå gjort jobben sin tenker jeg. Takker for tips!
  5. W212 220CDI 2013 mod Sliter med dårlig varme i varmeapparatet, og lurer på om noen har tips ang årsak. For det første synes jeg motor bruker veldig lang tid på å oppnå driftstemp, og den blir aldri høyere enn ca 85 grader. Får da litt varme ut av varmeapparatet etter hvert som motor blir varm, men kjører jeg viften på fullt, blir det fort lite varme som kommer. Kjølevæskenivå er ok, får ingen feilmeldinger på noe. Tips om ting jeg kan sjekke?
  6. Motorfeste på førerside er gåent, og tenkte å bytte dette selv. Noen her som har gjort dette på disse bilene, er det en grei jobb, eller snakker vi en haug med andre ting som også må vekk for å få ut feste?
  7. Gjelder en W211 220 CDI 2004 mod. Føler at bilen ikke drar like godt som før. Har hørt at defekte innsugspjeld er et problem på noen av disse. Hvilke symptomer kan indikere dette? Er det en grei måte å finne ut om jeg har problemer med innsugspjeld? I så tilfelle, er det vanskelig å bytte? Har ingen feilkoder ved diagnose.
  8. Ingen her som har noen ide om hva det kan være?
  9. Var ganske kurant jobb, brukte ca 4 timer, går alltid litt tid første gang, men her er turbo gunstig plassert i motorrom i forhold til andre biler.
  10. To ganger siste måneden har vindusviskeren ikke virket, slår jeg imidlertid av og på tenningen igjen virker den igjen. Noen som har en ide om hva årsaken kan være?
  11. Da ble turbo byttet, fikk fullt havari på den gamle da en bit av pakningen på turboens innsug løsnet og gikk rett inn i turboen. Fikk tak i en fabrikkoverhalt turbo, skiftet den selv, motoren går nå fint, ingen plystrelyd lenger. Beklager sen oppdatering, dette ble gjort for 3 måneder siden.
  12. Er ikke umulig det er den, siden lyden blir svakere når motor blir varm og ting utvider seg. Hvis den lekker litt, skal vel jeg se litt sot der den lekker eller? Den er ihvertfall grei å komme til, å bytte denne ser ikke ut som noe hokus pokus, er vel en fordel å løsne skruer/mutrer når motor er varm.
  13. Feilkodeleseren min viser kun P2646, går ikke dypere enn det, leste av med min Autopower tuningboks. Har resatt og slettet feilen, motorlyset har ikke kommet igjen selv etter lang prøvetur med variert kjøring. Diesel-lukten var ene slangen til/fra dieselfilteret som lakk en del, er fikset, lukten vekke. Eksosmanifoilen sjekket jeg ut med leak-finder, ser grei ut den, kan ikke se at den lekker. Ser at slangen fra turbo som går til intercooler er litt "løs" der den går inn på intercooleren, men her er jo en slags fast klemme, ser ikke ut som den kan strammes. Skal ellers sjekke nøye alle slanger rundtom og se om jeg kan finne sprekker eller lignende, som kan lage denne svake "politibil-lyden", som IKKE var der før. Kan EGR eller partikkelfilter ha noe med denne lyden å gjøre?
  14. Har nå koblet ifra staget fra aktuator til arm på turbo, synes armen beveger seg litt FOR lett, skal det ikke være litt motstand? Den faller jo fra lukket til åpen posisjon av sin egen vekt. Har ikke skrudd mye turbo før, så fint om noen kan si litt om akkurat om denne armens motstand(treghet),før jeg eventuelt demonterer mer.
  15. Den gule motorlampen begynte å lyse idag, leser ut feilkode P2646 , feil på aktuator til turbo? Har merket en stund at bilen "drar" litt dårlig. Har også i senere tid hatt en slags lav "plystrelyd" som ikke var der før, som øker med gasspådrag, men som ikke følger turtallet. lyden blir noe svakere når motor blir varm. Noen som har tips om hvordan jeg kan sjekke ut om det faktisk er feil på aktuator, stag eller andre ting rundt dette med turboen og inn/ut luft? Har også kjent svak eksos/diesellukt i bilen ved oppstart med kald motor. Kan denne feilen forårsake eller ha sammenheng med dette?
×
×
  • Create New...