Jump to content

JEJ

Members
  • Posts

    75
  • Joined

  • Last visited

JEJ's Achievements

0

Reputation

  1. Noen som vet om disse felgene passer på en 123? S-klassefelger i 7,5x16 - ET 46
  2. Hei! I forbindelse med et mote foto-opptak søker vi en Pagoda i fin stand. Dagen er 27/10. Stedet er mest sannsynlig Terningmoen på Hønefoss, alt. gamle Fornebu. Det tar kanskje 2 - 3 timer. Har du en slik bil, eller vet om noen som kan stille ta kontakt med: jon-even.johansen(ætt)eurosko.no tel. 951 06 967
  3. Det er jeg klar over, men selve bakaselen og fjær/demperfeste nede er vel likt? Er det da øvre feste som er forskjell på sedan/T-modell?
  4. Østfold felgteknikk driver med slikt, får ta med meg en av felgene opp en dag å høre med de. Men får vel prøve de på bilen først kanskje å se hvordan det ser ut.. Synes ikke det er pent om 123 blir for bredskuldret foran, granada med allycat-stuket var sikkert tøft en gang men ikke nå lenger JE
  5. Ok takk for svar, må sjekke ET på 8 tommerne, jeg er litt i tvil da jeg kanskje synes det blir litt bredt foran, kanskje det blir penere med 7" foran... Evt kan kanskje 8" dreies ned litt i center hvis det er nok gods der... Frem med skyvelær og kalkulator i helgen tror jeg JE
  6. Nice! takk skal du ha! Er det senkesett på bilen din? Og hvilken dimensjon har du på felgene? Har de samme i 8x16 + 9x16 men har ikke fått prøvd de på enda... JE
  7. Takker, da følger jeg med der Hvor mye forskjell er det sånn ca. mellom laveste og høyeste stilling på demperne? JE
  8. Kjenner ikke spesifikt til dette på MB, men har en Land Rover med luftfjæring... At flere belger tar kvelden samtidig er det jo ekstremt liten sjanse for... Trikset for å sjekke om belger lekker er å blande en sprayflaske med zalo-vann og dusje på belgene, ser bobler med en gang. Men det krever jo at de er pumpet opp da. Men et eller annet sted mellom kompressoeren og belgene sitter det vel en "koblingsblokk" som styrer luft inn/ut av belgene, denne er vel elektronisk styrt, hvis ikke den for rett signaler fra f.eks høydesensorer slipper den ikke gjennom luft til belgene. På LR går det å tvangsstyre komressoren slik at man får pumpet opp belgene og så ta ut sikringen når bilen har rett høyde. Da kommer man seg ihvertfall til verksted eller hjem...
  9. Sitter disse luftdemperne på spesifikke modeller av W116? Har ikke funnet noe egnet på verdensveven. Hvor får man tak i slikt? JE
  10. Har kjørt rundt 400 K km med w202 250 20V turbodiesel og org. 5 trinns manuell kasse. 0 problemer å melde i den tiden jeg hadde den. Byttet girkasseolje ca hver 100K, kløtsjen ble aldri byttet. Så litt tåler den vel...
  11. Ok, det høres jo ut som en god kombinasjon. Det er en sedan du har? Og kjører da med luftbelger/fjærer fra W116 og vanlige støtdempere? Og høyden bak regulerer du da manuellt med kompressoren ikke sant? Trenger jo ikke dobbelt nivåregulering... JE
  12. Hvis ikke teflonhjernen har spilt meg et puss, så mener jeg at 123 ambulanser hadde luftfjæring bak. Stemmer det? Om så er tilfelle, går det da å montere dette på en 123 T-modell? JE
  13. 128 er en 77 Panorama som min sønn har tatt over og samler på seg et ass. utvalg av Uno Turbomotorer, blir vel racer av den også... 850 er siste tilskudd til familien, står lagret inntil det er dens tur. 1966 Serie 1 coupe. Veldig fristende å titte i retning av Abarth OT 1000/1300 JE
  14. Ohhh RIP nr 19!! Takker Olav! Den endte sine dager i jordvollen på Våler dessverre.... Her er 2 til, versjon 2 av nr. 19 jager hestebiler og dagens mørkeblå (X nr. 34) prosjekt som står i garasjen og venter på tid og arbeidslyst. 85 modell og ingenting er vel da mer passende enn en 85 230TE som trekkvogn? Med Lorinser LO felger... JE
  15. ja og en Alfa på slutten...
×
×
  • Create New...