Jump to content

trondhla

Members
  • Posts

    88
  • Joined

  • Last visited

trondhla's Achievements

0

Reputation

  1. Måtte bytte vindusheis bak til min S210 og bestilte en fra skruvat.no. Delen kom i går og i dag skulle jeg bytte. Det viser seg at de ikke har sendt med de delene som låser vindusrute til heveskinne, på min bil var plastdel brukket. Er det noen her som har del til salgs? Ta kontakt Se link her for bilde, det er plastdel til høyre i bildet: Window Regulator Repair Kit for Mercedes E Class W210 S210 REAR LEFT RIGHT | eBay
  2. Youtube - universet er din venn i spørsmål som dette, her har du en kar som gjør hva du spør etter. Det er to deler for denne videoserien.
  3. Dersom dere ikke har sett på YT-kanal Legit Street Cars gjør det nå: https://www.youtube.com/channel/UCT-2OPZT6P8j4nEKW3DXpOA Dette er en ex-MB bilmekaniker som kjenner sine W211 som sin egen bukselomme og viser smått og stort om hvordan man gjør sine saker. Han sysler mest med AMG biler men også med litt diesel og andre merker. Siste video ut: https://www.youtube.com/watch?v=7TeoRo7vXpY, Han har kjøpt en 2003 E55 AMG som trenger litt vedlikehold "and goes to town". Linker til alle gode verktøy, elektroniske manualer og hvor man finner billige deler - FCP Euro - gjør denne kanalen til den beste MB-relaterte kanalen på YT. Jeg har hatt mang en popkorn time og sett han jobbe. Som han sier, det kan være billig å eie en dyr MB dersom man greier å legge til rette for det. Først og fremst en løftebukk og så en scanner og gode verktøy.
  4. De hopper over litt detaljer her, men det er noen tips å ta med seg her: https://www.youtube.com/watch?v=XJ6YEVx1Mu0
  5. Jeg driver på å montere nye baklukedempere på min S210. Men mine ettermarkedsdempere er ca. 1/2 kulediameter for lange. Dempere festes til kuler i luke og karosseri - motsvarende hull i demper. Finns det noen knep for å kunne komprimere disse? Jeg finner ut at meg må ha en form for brekkjern påmontert noen braketter for å presse disse sammen. Originaldempere som jeg tok ut passer akkurat mens mine ettermarkedsdempere er for lange. Er det dårlige dempere jeg har kjøpt?
  6. Har et problem: Plutselig kan lufttrykket i dekk forsvinne og jeg kjører på flatt dekk. Dekkene holder luft som de skal men så skjer det plutselig og uten videre. Hva kan det være?
  7. Jeg er på utkikk etter en dieseltank til min S210 (Stasjonsvogn E220 - 2001 modell). Stasjonsvogntanken ligger under bilen og ikke inne og er derfor litt utsatt for rust siden min lekker Autodoc, Autoroyal. etc har ikke dieseltanken så vidt jeg kan se. Er det noen har som har en god tank liggende?
  8. Jeg vet en som hadde samme problem sa at hans problem var at sikringen til sigarettlighter var gåen. Ikke noe garanti for at det er samme problem for dere men prøv det.
  9. Så vidt jeg kan se fra andre kilder (på Youtube) er det ikke korrekt å kun sprøyte FF over alt som rustbeskyttelse. Dette vil holde kun ett eller to år før man må gjenta behandlingen slik som det praktiseres i Norge. Man behøver ikke å beskytte bilen hvert annet år, man kan få behandle bilen å få full beskyttelse i 8 år på eksponert overflate eller 15 år eller mer i hulrom. Da benytter man FF AR (forvarmes til ca. 45 C) for hulrom FF NAS (forvarmes til ca. 25 C). For eksponert overflate sprøyter man først med FF AS-R som er en aktivator på gammel understellmasse noe som må virke i ca. 30 minutter. Deretter må man sprøyte med FF Permafilm, alternativt FF Mulitfilm som slitebelegg. I tillegg finns FF Liquid A som er tynnflytende masse med beste krypeferdigheter som kan brukes i hulrom. Alt dette kan sees i video her: Produktspesifikasjoner finns på FF's nettside i Danmark som forteller alt om disse produktene: http://fluid-film.dk FF har også en rad andre produkt som er utviklet for bl.a. maritimt bruk. FF Gel B gir f.eks 20 års garanti mot rusting i hulrom som ballasttanker.
  10. Bakluka faller i hue på meg med mindre det er 25 grader varmt, noe som vil bli sjeldent nå utover og derfor må jeg bytte gassdemper til luka. Har forsøkt å ta vekk sidedekselene i taket for å komme til men bak disse finner jeg gassbeholder til sideairbagene. Til disse er det festet et bånd og nå kommer jeg ikke videre. Båndet er festet til noe og strammes nå jeg forsøker å fjerne dekslene og jeg vet ikke riktig hva jeg skal gjøre videre. Bilde av gassbeholder her: https://www.motor-talk.de/bilder/heckklappendaempfer-g55995258/20130407-154308-i205947283.html Hvordan går jeg frem for å fjerne disse dekslene? Må jeg også fjerne noen deksler utenfra bak på bilen for å løsne festeskulene på dempere? Bilen er en fem-seter (ikke 7).
  11. Som skrevet, jeg har overtrykk i dieseltanken som følge av soloppvarming. Etter en stund lekker det ned fra påfyllingsrøret på innsiden av bilen og ned på bakken. Ser grisete ut. Hvor finner jeg tankventilasjonen? Her må det være et kullfilter eller noe som er tett.
  12. Snakket med Mekonomen Olderdalen som kan fikse dette, bare å sveise og ferdig med det. Selve reparasjonen er enkel nok den og i denne utmerkete YT-videoen kan man se hvordan det gjøres: Sjekk for øvrig ut hele videokanalen. Dette er et lite funn for den som like å DIY'e litt på moderne biler. Blant annet sjekker de elektroniske komponenter med osiloskop-funksjon på diagnoseapparatet før de løper til å bytter den. Det kan være en annen grunn til at varsellampa lyser enn at komponenten har røket. Og hva mer, masse kan la se reparere for en liten penge som f.eks katalysatoren etter den har blitt badet i olje etter turboraset. Den kan vaskes.
  13. Jeg har nå vært på to verksteder som begge sier at man kunne feste denne braketten med nagler, men at det på et gitt tidspunkt ble stilt krav om at den skal sveises. Hva verre er at siden dette er hjuloppheng og bærende del av karosseri må bil i jigg for og sjekkes med laser. Og siden dette skyldes rust er det godt mulig at det er rustskader på innerskjerm og da må man legge inn et forsterket platestykke (210 620 2467 00 05), bilde her: http://www.peachparts.com/shopforum/attachments/body-repair-restoration/56661d1215054155-w210-spring-perch-failure-looks-like-my-number-up-hpim0357.jpg Jeg måtte uansett regne med kostnad på minimum 10.000 og i tillegg på 5000 dersom man må legge inn platestykke. I tillegg er det godt mulig at høyre side også er rustsskadet og må utbedres, potensielt koster det 30.000 for begge sider. Jeg tror jeg har en delebil på hånden her.
  14. Her poppes i alle fall fjærfestet på plass:
  15. Fikk svar fra verkstedet nå på Fredag, det var nok fjærfestet som var rustet av og vrengt opp noe som fikk fjær til å hoppet av. Men dette kunne de ikke reparere siden de (Mekonomen) ikke var autorisert til å sveise og slett ikke på hjuloppheng. Det må det et karosseriverksted til får å kunne gjøre og det finns ikke der oppe. Skal hente bilen hjem på henger. Må bare finne bil som kan trekke 2,5 tonn samt henger og kjøre 20 mil en vei.
×
×
  • Create New...