Tobbe
Members-
Posts
120 -
Joined
-
Last visited
Tobbe's Achievements
0
Reputation
-
Hei, EPC er et glimerende hjelpemiddel men ble usikker på om det er samme som før. Etter litt om og men kom jeg til https://aftersales.daimler.com/home/ ,deretter betaling 58 euro. Kan noen bekrefte at dette er gode gamle EPC?
-
Logget selv tempen på 722,6 kasse med Xentery sist uke under tomgang og kjøring. Fikk noen og 80 grader etterhvert men det tok vanvittig lang tid.
-
Har en A klasse med dårlig AC kompressor som det blir for mye styr å bytte. Hva hvis jeg bytter ut multireima med lengde tilpasset A klasse uten AC kompressor, med andre ord sjalter ut kompressoren. Skal det ha noe å si for varmeapparatet i kupeen ?
-
Det værste er vel at den kutter sigarettenner.
-
Vipp av plastdekselet hvor fjær og slide sitter, på med ei brei tang og turn begge veier, som Erik sier et bredt flatjern imellom, kommer den.
-
Lambdasonde på Mercedes E220 CDI 2000-modell hvor er den?
Tobbe replied to piscesgutt's topic in Teknisk avdeling
Fett å se OlaNormann online. Verdt å lytte til han. -
Lambdasonde på Mercedes E220 CDI 2000-modell hvor er den?
Tobbe replied to piscesgutt's topic in Teknisk avdeling
Enten det eller QMI/Omega rens 20 x anbefalt dose i tanken. Vet om flere som heller sakene rett i filteret. -
Verkstedgutta hos BOS borte på Forus er ok folk, det er værre med han kleine kladden på delelager.
-
Lambdasonde på Mercedes E220 CDI 2000-modell hvor er den?
Tobbe replied to piscesgutt's topic in Teknisk avdeling
Merkelig at jeg har lambda sensor på alle mine 3 CDIèr eller O2 sensor som det egentlig heter. WDB2102061A997670 har ikke O2 sensor ifølge EPC. Du kan ikke unngå å se om du har sensor eller ikke. -
Sist uke, 180 B`en gikk mindre og mindre bra, stoppet til slutt og umulig å starte. Bilen kjøpte jeg for å selge videre men liker den såpass godt at jeg bruker den daglig. Pga et tidkrevende jobbprosjekt har jeg ikke fått gjort annet med bilen enn olje,filter skift etc. Nå var det en udiskutabel stopp når tempen på kjølevannet nådde 70 grader. Første diagnose ga melding om kaputt LMM. Sprayet med elektrospray og blåste rent/tørt med luft. En kjapp prøvetur viste samme elendigheten. Ny diagnose som sa gåen Lambda. Skrudde ut Lambda sensoren og ble litt sjokka, den så ut som en kull klump. Rensa med white sprit og stakk tanntråd m/børste ned i hullene, blåste og banka ut dritten. Ny prøvetur men like dårlig som før. Ny diagnose, nå var det EGRèn var skulle til pers. Ut med EGR som så ut som mørkemannen selv. Ventilen stod i syv steiner, sleiden og fjæren var pakket med sot, rensa vekk dritten, pusset akslingen til ventilen med smergel, smørte et syltynt lag med fett på sleiden og putta greiene tilbake. Ny dårlig prøvetur og ny diagnose som sa blandiningsspjeld og samme rense prosedyre på nytt. La i samme øyeblikk merke til en tempsensor som står mellom blandings spjeld og EGR. Nappa ut denne også, det var ikke noe vakkert syn. Avslutta med tempsensorene foran og bak partikkelfilter. Fyrte igang og bilen går som et skudd. Tenker dette hadde kosta å få utbedra hos BOS .
-
Tilbakemelding her, fikk jobben gjort men ikke med stil. Løsningen ble hammer og skarp meisel. Slo ut aluminiums eikene slik at jeg fikk dratt ut clutch huben. Hjullageret i løpehjulet var kaputt og vel så det, vet ikke men tror varmgang har smelta disse gummi(elektro)putene, det så ikke godt ut. Var fornøyd med resultatet fordi kvinelyden forsvant noe jeg i utgangspunktet trodde kom seg av en turbo som sang på siste verset men det var det ikke. Fikk tilsendt ny bunnplate fra Autoroyal så jeg regner med at compressoren er beskyttet for slaps og søl i framtiden. Greia er at jeg hekta meg for mye opp i et avtrekker tool som jeg kopierte og mekka til selv og ikke fikk til å fungere. I ettertid ser jeg at dette var fullstendig på villspor. Jeg tor,hvis jeg hadde turna løpehjulet anti clockwise i tilstrekkelig antall så ville clutch huben skrudd seg selv ut. Ellers så var det likt som feks på W211 med simmerring og spacer.
-
Har en W245 som spiser multireimer pga ødelagte spor i løpehjulet til A/C kompressoren. I utgangspunktet ser det ut til å være en kurant jobb å skifte men stusser etterhvert på hvordan å demontere. Slik jeg tolker det er selve hjulet skrudd inn på akslingen til kompressoren som er gjenget 10 mmm, utenpå der kommer clutchen. Litt merkelig at det ikke er en mutter tilslutt som låser. Forsøkte med en vinkelsliper tang men det krever nok noe mer bastant. Ikke vet jeg heller om det er rette framgangsmåte. Legger ved noen bilder. Noen som har vært borte i dette?
-
Nydelig bil, synd CLSen ikke er godkjent for bruk av hengerfeste.
-
Har Dot4+ i bøtter og spann, koster ikke allverden og bestiller noen liter Dot4 og da er jeg vel helgadert. Finner vel ut av det etterhvert. Litt irriterende, utenom W245 har jeg en W211 og W168. På begge sistnevnte står det på resorevaret at Dot4+ skal brukes, på W245 ikke et ord.
-
Noen som vet om det skal være Dot4 eller Dot4+ ? Forsøkt å lete i WIS og rundt om ellers, står ingenting på skrulokket heller.
