Jump to content

Wunderbaum

Members
  • Posts

    47
  • Joined

  • Last visited

Wunderbaum's Achievements

0

Reputation

  1. Bilen: W210, E200, 2000-modell. Hallaos. Nå i det siste så har bilen vært litt fuskete på kaldstart. Den har ikke problemer med å få start og den starter alltid, men når jeg starter den på tomgang så høres det ut som at den skal daue på lavt turtall, men om jeg tråkker litt på gassen, så går den som normalt og virker helt ok. Men når jeg setter bilen i "drive" og står stille, uten å kjøre (så kommer det en ristelyd, som virker å komme fra siden av bilen. Denne forsvinner i fart. Noen som har en idé? På forhånd takk 😊
  2. Hallaos! Her om dagen skjedde det noe gøy: bærearmen på ene hjulet knakk! Jippi! Så nå står bilen på verksted, men grunnen til at den knakk er pga rust. Gjelder rustgarantien til Mercedes for slike tilfeller også? (Tviler, men må jo forsøke). Eller gjelder det kun for karosseri o.l? Bilen: W210 E200, 2000-modell.
  3. Hei! I går da jeg parkerte bilen i garasjen og skrudde av bilen, svevde det damp opp fra panseret og kjølevæske lakk ut. Da bilen hadde kjølt seg godt nok ned og jeg fikk kikket under panseret, fant jeg en frakoblet radiatorslange og en knekt slangeklemme. Så det jeg lurer på om det er noe spesielt som må gjøres når/under/etter tilkobling, eller er det bare til å skru den fast, fylle på kjølevæske og fyre opp bilen? Bilen: E200 (W210), 2000 Elegance, bensin. På forhånd takk for svar
  4. Takker for svar Sjekket motoren før kjøring i dag og ting så normalt ut, bilen startet som vanlig og hadde ingen problem på veien, men skal få fylt på noe kondensfjerner uansett, det er jo bare bra å slenge i litt i ny og ne, så får vi se hvordan det går på hjemturen. Takker for innspill.
  5. Takker for svar. Vet du hvordan jeg best mulig kan få bort oljen dersom det viser seg at det har kommet noe på pluggene? Kan det evt ha kommet kondens i oljetanken under fylling og at det kan være en grunn?
  6. Bilen: W124 230E, 1990-modell. Hei I dag tidlig helte jeg på litt olje på bilen av typen W10-40 Mobil1, da oljenivået begynte å bli lavt. Jeg vet ikke hvilken type som er på fra før av, men etter en del Google-søk, fant jeg ut at det var mulig å blande forskjellige konsistenser. Fikk også anbefalt W10-40 til eldre biler og dobbelsjekket at det skulle passe til en 90-modell. Da jeg startet bilen etter påfyll virket alt ok og jeg kjørte i ca.3 km før jeg stoppet i ca.10 min på butikken. Da jeg skulle starte bilen igjen, var den noe tyngre å fyre opp og de første meterene innebar litt humping og fjusking. Det samme skjedde igjen etter jobb og da jeg også stoppet på butikken var den enda værre å starte og jeg fikk rygget én meter før den kubbet og det måtte en del ekstra gass til for å få rygget den ut og for å få kjørt de første meterne, før jeg kom ut på veien og fikk gasset på litt og holdt mer jevn fart, og etter litt kjøring var bilen tilbake til normal og hadde ingen problem med å stoppe i et lyskryss og kom seg fint avgåre. Kan jeg ha fylt for tjukk olje? Noen som vet råd? Hadde vært supert med kjappe og gode svar På forhånd, takk!
  7. Det var bare å vente på mildere tider, som du nevnte Takk for tips
  8. Hei I dag da jeg skulle åpne bagasjelokket på min 1990 W124 230E, ville det først ikke opp, jeg fikk inn knappen men måtte ta i litt for å få løsnet det (det er kaldt ute), men da jeg skulle lukke det igjen, var det ikke sjanse i helvette for at det ville lukke seg igjen. Så løsningen ble tape, men det er jo en fordel å kunne både lukke og låse bagasjerommet, samt forhindre oversvømmelse og annet der bak, så det hadde vært knall om noen har tips å komme med
  9. Det hadde vært stas å blitt med, bilen har vært trofast kunde hos Lyngdal Karosseri & Auto i mange, mange år og fører merket deres i frontruta
  10. Update: Jeg fikk av dekselet og det var ingen bevegelse på noe da jeg slo på viskeren, kun lyden av en viskermotor som startet.
  11. Mercedes W210, 2000-modell: Hei! I går på vei hjem fra jobb sluttet viskeren (mono) plutselig å virke, den stoppet midt på ruta og ville ikke mer.. Motoren går, men det er ingen bevegelse. Viskeren er løsere enn vanlig og det er null stress å bevege på den med hånden (mener ikke viskerbladet, men hele viskeren), så jeg regner med at den har hoppet ut av sporet sitt (?). Jeg har prøvd å lirke og lure litt, men det er jo litt skummelt i frykt for å ødelegge noe. Jeg har ikke turt å ta av dekselet enda, da jeg er redd for å knekke driten.. Det hadde vært supert om noen kunne hjelpe, slik at jeg kan komme meg på jobb o.l uten å ha hodet ut av vindu eller soltak På forhånd, takk
  12. Ville ikke satset penger på det, men skal ikke si noe sikkert. W210 er større enn W124-er'n og med seter fra en W210 hadde den vel blitt dobbelt så tung og ekstra trang? Spesielt om 210-setene har all evt mer elektronikk som de i min
  13. Kanskje dumt spm. men kan jeg skru opp den bolten på toppen (les: bildet over) eller vil jeg da løsne noe som ikke løsnes skal?
  14. Det går også en stjerne-kolone i fra Åsane senter - Lagunen kl.09:00
  15. Rettelse: det er selvfølgelig i mai og IKKE april
×
×
  • Create New...