Jump to content

Eirik Tømmerås

Betalende medlem
  • Posts

    4,295
  • Joined

  • Last visited

About Eirik Tømmerås

  • Birthday 10/27/1962

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Eirik Tømmerås's Achievements

0

Reputation

  1. Et UV-filter steriliserer virus og bakterier slik at de ikke kan formere seg og dermed bli farlig mange slik at det påvirker oss negativt. Det du antagelig ser etter er et mekanisk filter og da er kongen på haugen "reverse osmose" filter. Denne filtertypen har liten gjennomstrøms kapasitet så de er beregnet for drikkevann og annet vann som trengs å være 100% rent, f.eks for klor til akvarier. https://www.freshwatersystems.com/blogs/blog/what-is-reverse-osmosis
  2. Ja, både kjøpt og tatt i bruk. Har byttet UV-rør 3 ganger allerede, det byttes 1 gang i året og er en enkel operasjon. Ellers virker det teknisk som bare det. Det er jo veldig lite som kan gå i stykker på dette - bare ballasten og glassrøret mellom UV-røret og vannet - og det virker solid bygd i rustfritt stål.
  3. Bilen har omtrent ikke vært brukt denne sommeren så bensinen er rundt 12 mnd gammel og bilen starter og går som bare det. Men tror nok det blir verre når denne E10 bensinen kommer.
  4. Hvor lenger er noen mnd? Jeg tømmer aldri snøfreseren eller sommerbilen for bensin før de settes bort for sesongen og har aldri hatt problem med start når ny sesong er i gang igjen. Jeg kjører enda 190E´n på bensinen som var fylt i fjor sommer...
  5. Da jeg kjørte 124 fikk jeg tak i en delebil som var det verste jeg noen gang har sett ang rust. Det lå et vognkort i bilen og der stod det ikke Mercedes-Benz, men det stod Schulz...
  6. Er det ikke IF som har veteranforsikringen til Water Circle? Da har de jo nok av sjeldne biler forsikret... Lese om ei som har Water Circle veteranforsikring, da hun fikk stopp fikk hun bilen transportert med bergingsvogn over 20 mil helt hjem på gården.
  7. Brakelen tar beket lett er min erfaring.
  8. Du sier ingen problem, men når man ikke har snøring på sånt, annet enn at jeg følger med på gasstype-utviklingen varmepumper har hatt, så er det vel ikke så enkelt?
  9. Det blåser ikke kald luft på Japsen. Er det normalt at en 8 år gammel bil mangler gass eller kan det tyde på lekkasje?
  10. Handler og derfra, og er like fornøyd som du er. Men jeg holder meg unna billigavdelingen når det gjelder slitedeler.
  11. Autodoc.co.no har OVP relé til rett over 500 lappen. Hvordan kvaliteten er vites ikke. Dette reléet røk på 190´n, "bare" 30 år gammelt. Jeg loddet det opp og det virker nå. Jeg merket det i fjor vår da bilen ble forsøkt startet etter vinteren. En øvelse den normalt mestrer veldig godt, men da var den så vrang og det måtte kinnes veldig mye, og når den startet gikk den veldig lavt på turtall inntil den ble varm. Det var og mye annet elektrisk tull pga dette reléet.
  12. Gratulerer med evighetsmaskin. Jeg kjørte 230TE i 5 år før jeg desverre byttet til 211 etter at 230´n ble pårygget. Jeg hadde da to valg, forsette med 124, da en 220TE og den 211´n jeg havnet på. Angeren sitter dypt på at jeg ikke gikk for 220´n. Rust du skal være obs på er fremst på forskjermene, i knekken mot fangeren. Der kan du med fordel dæsje på Lanolin.
×
×
  • Create New...