Jump to content

Beckern

Members
  • Posts

    1,125
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Beckern's Achievements

0

Reputation

  1. Med tanke på urolig lokk, sjekk også oljedamp slange og olje-kondenseringssystem. Om det er tett der kan det også oppstå over trykk i motor svjv.
  2. Vi andre er ikke overrasket. Det er veldig stor forskjell på forbruket på disse motorene varm og kald. Antar at elektrisk varmer har noe med saken å gjøre. Min starter opp med forbruk på 0.7-0.9 de første 5-10 min, men så faller det kraftig og ligger nok på < 0.6 etter 15 minutter.
  3. Det du beskriver der høres helt umulig ut. Jeg ville ohmet og sjekket koblinger. Har du batterispenning på dynamo har du dynamo spenning på batteri. Kan det være jordingsfeil tro?
  4. Mener min også går å sviver langsomt under normal drift. Jeg har alltid hatt normal driftstemperatur.
  5. Disse to fører uansett til nødmodus: - p1470-008 Ladetrykkregulering ledningsavbrytelse signalleding - p1470-016 Ladetrykkregulering Positiv reguleringsavgivelse, Ladetrykk er for høy Så vidt jeg forstår betyr det at signalkabel eller sensor for ladetrykk har brudd og derfor angir for høy verdi. Ikke mulig å unngå nødmodus da. Mulig det er andre feil som også slår ut men jeg ville startet der. Sjekk om det er feil med tilkobling av ladetrykk sensor.
  6. Vær oppmerksom på at muttertrekkere ikke er egnet verktøy på slike avdragere. BTDT
  7. Hvor mange år skal du ha den? Min går som en drøm, bank i bordet, og nærmer seg 420k. Men verdien har gått overraskende kjapt nedover. Utfra finn må jeg vel ned på 90 000 for å få solgt den, mens like gamle biler med ca 100k km står for godt over det dobbelte. Når det er sagt er ikke avskrivningen pr.km skremmende stor når en ser på disse tallene.
  8. Stemmer sikkert, min var nesten 4 når jeg kjøpte den, men ble tatt ut som første bil når den var tre år.
  9. Hvis du går litt opp i km får du litt bredere utvalg. Nå rommer 80 til 130 et ganske stort spenn. Jeg har ikke finlest finn i det siste men 212 ligger vel fortsatt litt høyt i pris. Hva med en 2009 211 med omkring 300k km den bør vel havne sånn midt i sjiktet. Ser også at du får 2008 med 250k km såvidt under 130 000 kr. Det var usedvanlig lite eks taxier til salgs ser det ut som. Det var mye mye mer før jul. Et moment er at taxier typisk selges etter 4 år og 300 000. Tror det er garantitiden de har fra BOS. Fått inntrykk av at det er en knekkpunkt for priser. De faller ganske markant over den km og stiger tilsvarende under.
  10. Sjekk for jeg tror ikke det er vanlig at den girer ned før ca 1000 rpm dersom man ikke bremser. Tomgang ligger godt under, er det 650rpm elns. Min ser ut til å ha forhøyet tomgang på rundt 850. Min har utviklet en liten tendens til noe liknende. En sjelden gang får jeg en litt for hard nedgiring til 1ste gir. Derfor har jeg nå planlagt skikkelig flushing, ikke bare full utskifting.
  11. Hvilke turtall snakker vi om? Det virker litt rart å skulle diskutere dette uten. Risting vil lettere oppstå på høyere turtall når motor er kald, både fordi den går mindre jevnt og den har mer pådrag enn når den er varm
  12. Med W212 er vel 250 CDI også et alternativ hvis man kan leve med R4 motor. Økonomisk og fortsatt den samme 2,2 l blokka.
  13. Jeg synes bilen går bemerkelsesverdig billig i kø så lege det beveger seg. Bykjøring kan jo være så mye. Inkluderer det typisk Oslo sentrums kjøring med altoverveiende lyskrys ute av synk, mye venting og køkjøring så er det vel ikke sikkert det er noe galt. Hvordan er temperaturen?
  14. Helt klart høyt forbruk med kald motor. Jeg bruker stort sett hot frog varmer og starter med 30-60 grader varm motor.
  15. Min 200 facelift har vært nede i 0.5 på langkjøring. Nå er det ett eller annet og den ligger på ca 0.57 på langkjøring og ca 0.63 på dag-pendling 2 x 50km. Disse (E200/220) skal gå på rundt 0.6 på blandet og 0.5 på langkjøring.
×
×
  • Create New...