Jump to content

lassemann

Betalende medlem
  • Posts

    73
  • Joined

  • Last visited

About lassemann

  • Birthday 06/28/1969

lassemann's Achievements

0

Reputation

  1. Begge batterier må koples i fra når det rust sveises. Mvh Lasse
  2. En liten oppdatering. Jeg leverte dysene til Minge Universal Service i Trøgstad. Her er de blitt gått over i skikkelig Bosch testbenk. Dyse 3 var defekt og er blitt erstattet av en restedyse med ny innmat som stedets Morten satte sammen. Nydelig service og bra pris på test/overhaling. Nå maler Merca som en katt igjen og har kjørt noen mil i dag. Det ble en rimelig bil dette om den holder en liten stund
  3. Jo, samme dyser. Jeg merket dem da jeg tok dem ut. Så de sitter på samme plass. Men nr 3 fikk litt hard medfart når den skulle ut. Satt dønn og jeg måtte herje en del med den.. Likevel synes jeg det er rart med feilkoder på de som virker. Bare dyse 2 er frisk ifg dignose.. Synes jeg har kosta på motor nok nå om ikke dysene også må skiftes..
  4. Da er motor i gang og den går greit, om enn kun på 3 sylindre.. Det er sylinder 3 som ikke henger med. Her skjer det ingen ting med motorgangen, men om jeg trekker ut på noen av de andre blir det snekkemotor.. På diagnose apparatet får jeg beskjed om malfunksjon på dyse 1, 3 og 4. Må disse overhales/byttes eller kan de programmeres på nytt?
  5. Ja, jeg tenker også det er luft i dieselsystemet. Men det sies jo at disse skal motorene skal lufte seg selv. Nå har jeg holdt på en god stund med kinning og motor tenner med en gang etter gløding før den dør hen. Har sjekket dysene ved å åpne mutteren på stålrøret inn mot dysa og der er det diesel som har kommet frem iaf. Noen som har prøvd å sette trykk på dieseltanken?
  6. Hei! Nå er motor satt sammen etter overhaling av topp og register. Jobben er gjort av meg over litt tid. Det virker utfordrene å få startet motor. Den kinner fint. Glødinga slukker, jeg vrir på nøkkel og motor tenner flere ganger, men så blir den dø. Er det noen tips for å komme videre. Nå står batteriet til ladning igjen.. Mvh Lassemann
  7. Hei! Under monteringsarbeid av eksosmanifoil på bilen klarte jeg å skade sensoren som sitter i utløpet av manifoil rett før inntaket til turbo. Vil motor kunne starte å gå uten denne? Var på bilskroten her om dagen og finner ikke en slik sensor på liknende biler. Kan den manipuleres med f.eks en motstand mellom ledrene. Jeg klarte nemlig å dra løs ledningene ut av sensor. Takker for svar! mvh lassemann
  8. Takker for svar. Nå sitter delen på plass der den skal være. På toppen av innsuget som nevnt i innlegget til Kenneth. God helg! mvh lassemann
  9. Takk for svar Men der har jeg allerede montert et stag, men har et vagt minne om at noe satt på tvers. Det er også en sensor med vakum eller trykkrør som jeg ikke finner kontakten til. Kan det være under bilen eventuelt? Mvh lassemann
  10. Hei! Nesten litt flaut dette, men har over lang tid overhalt denne motoren etter register havari. Nå er bilen straks klar, men jeg klarer ikke å huske hvor denne delen skal sitte. Mye kan jeg om motor generelt, men gjorde ikke notater gode nok til remontering av denne delen. Se bildet! Er svært takknemlig for et raskt svar.. Mvh lassemann
  11. Hei! Skal selv montere dysene på E220CDI 2006 etter stor overhaling av topp og registerbytte. Hadde ikke lekkasje før jobben, men jobbet veldig med å få ut dyse 3.for meg er det vel rengjøring som er det viktigste? Eller anbefales det å frese som beskrevet over? Hvilket biltemasett er benyttet? Mvh Edit; fant fresesettet..
  12. Hjemmelaget verktøy gjorde susen på gjenstridig dyse..
  13. Da har jeg bestilt nytt kjede til oljedrift. Dette har kjedelås. Kan noen svare meg om det trengs spesialverktøy for feste av denne kjedelåsen? mvh lassemann
  14. Hei! Har nettopp kjøpt en S211 med havarert register. Jeg har så langt demontert topplokk og til min store overraskelse har ventiler og kammer klart seg fint. Skaden skyldes antakeligvis at det har løsnet en del av drevet som driver dieselpumpen. Denne biten har blitt med en runde eller 10 og forskjøvet registeret noen tenner på veivaksel. Øvre kjededrev som driver kammene er skadet på tenner. Kjede er skadet ved at et halvt ledd er borte. Alle løse deler lå pent og pyntelig nede i bunnpannen i front. Jeg har kjøpt inn pakningsett til toppen og nytt registerkjede sett. Har kjøpt fast kjede. Spm: Er det mulig å få av oljepumpe kjede uten å ta av bunnpanne? Noen triks for å få av det lille kjede? Andre ting jeg bør ordne med når jeg først gjør denne store jobben? Noen bilder: Mvh lassemann
  15. Hva sier BOS? Dette er en dieselmotor og må selvluftes på starteren. Alternativt løs på stålslangene helt inn til dysene og kjør til diesel kommer. Stram til og den bør starte..
×
×
  • Create New...