Jump to content

Lettpåtå

Betalende medlem
  • Posts

    699
  • Joined

  • Last visited

About Lettpåtå

  • Birthday 12/17/1980

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Lettpåtå's Achievements

0

Reputation

  1. har funnet en fin s124 jeg tenkte å kjøpe. I følge nåværende eier fungerer ikke blinklysene (etter en periode der de tidvis fungerte). Intervallviskingen (steg 1) fungerer heller ikke, men konstant viskere (steg 2 og 3) fungerer. Er det sannsynlig at det er kombihendelen som er slitt, eller kan fet være andre feil? Reeler? Er hendelen på 124 én type, eller er det mulig å bestille feil? Det er en 1994-modell, altså facelift.
  2. Hadde det vært en vanlig stasjonsvogn i den tilstanden ville 25.000 vært et røverkjøp. Men så er det en gang en ambulanse..
  3. Oppdatering: Ble solgt til 10k til Ove, som "aldri skulle skille seg med denne" og 2 uker etterpå er den på nytt på finn: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=77442120
  4. Tenkte jeg skulle si ifra at denne kommer ut for salg med mangellapp i løpet av juli. Jeg bor så sentralt i Oslo nå at det å i hele tatt ha bil er bare prakk og utgifter. Den byttes ut med en scooter og busskort. Mangellappen: Trenger nye fjærer bak (den ene har sprekk i seg/brukket), en av nivådemperne og bytte av et bremserør bak. Kilometerstand 135.000. Den har fått en skrape på siden ved bakre hjulbue, som også har rust. lite rusthull i kanalen. Ellers ser den helt greit ut. Bør nok ha nye sommerdekk til neste sesong. I min eie har jeg byttet tenningslås, gasskuler begge sider bak, fjærer begge foran, ytre endeledd, drivreim, demper, klosser og skiver foran og div. småplukk. Nærmere 40.000 i rep på 3 år. Og en avskrivning som ikke ligner grisen Dyrt å ha bil når du nesten ikke kjører den Prisklasse 12.000 + omreg, altså ca. 13.500. For medlemmer i klubben kan vi ferdigprute den til 10k + omreg. Da følger det også med en veldig god DAB +-radio fra Pioneer med dobbel USB og handsfree og greier. Meld gjerne interesse via PM.
  5. Det er vel en skrøpelig flat plastbryter som du bruker for å regulere turtallet. En slags choke om du vil. Utrolig skrøpelig bryter på de sivile versjonene (den militære med bøyd stålrør er mye bedre). Den går direkte fra bryteren til gasspjeldet med egen wire. Du merker det enkelt om du skrur på denne og presser ned gasspedalen samtidig - den blir mye lettere å stramme. Skru på denne til det ikke klaprer i tennene på tomgang så har du brukt den riktig Veldig grei å bruke om vinteren for å få litt varme i motoren (og røyklegge halve nabolaget) OM617 kan vel bygges om. Men da tar du en motor som er tidenes mest driftssikre og tilsetter et element (turbo) som gjør den hakket mindre driftssikker. Du får flere hester, og kan risikere å få hakket høyere vedlikeholdsutgifter. Jeg ville ikke ha gjort det (i alle fall på en gammel motor) men det er selvfølgelig bedre enn motorbytte, hvis du absolutt ikke er fornøyd med 84 hester og en diff som SYNGER vakkert
  6. Huskeliste før ny streng eu-kontroll: - Eksosanlegg - hele må byttes ut - Lys i speedometer. Usikker på om det er pære eller potensiometeret som må byttes, men kan om ikke annet lodde det. - Fikse "originalt" feste for batteriet. Og med en justering av forgasseren skal den nok stå med glans, selv på de nye punktene
  7. Problemet med viftemotor som gikk konstant og bakrutevisker var en identitetskrise. Autostern hadde lagt inn at bilen var en 202 og ikke en 210 da de installerte låsen. Stjerneservice fant ut av det og nå er den feilfri Nytt i dag: - Gasskuler begge sider bak - Multireim (reimdemperen friskmeldt) - Endeledd foran - Firehjulskontroll Kom på faktisk under 9k på MB-verksted for hele sulamitten. Ikke dårlig Gjenstår: Rust i kanal på passasjersiden. Ikke akkurat usynlig merke etter agressivt parkeringshus som kom borti bilen. Rust i hjulbuer. Får finsnakke med en billakkerer og se om vi ikke får tatt noe sammen eller noe sånt. Usikker på om jeg trenger jigg (210 er forhåpentligvis såpass godt bygd at den ikke bøyer seg), men det må nok kuttes og sveises i kanalen. Prolapsoperasjon etter 6 måneder med defekte gasskuler til høsten
  8. BINGO! Autostern hadde kodet at bilen var en W202 sedan med digital aircondition og ikke en W210 stasjonsvogn med analog aircon. Stjerneservice tok en diagnose og fikk opp 6-7 sider med feilmeldinger. Masse kontaktfeil mellom tenningslås og både eksisterende og ikke-eksisterende komponenter. Det skal ha gått alarmer jevnt på grunn av åpnede dører etc, men bilen har ikke alarm.. Etter at han hadde ryddet opp fungerte både vifta og vindusviskeren utmerket, uten noen som helst modifikasjoner eller tjuvtriks. Nå er bilen plutselig stille igjen..
  9. Har du først en GD med en OM617 i den er det nesten for jævlig å sette inn noe annet. Motoren ble vel brukt på omtrent alle modeller på den tiden, så det burde ikke være helt umulig å få tak i original turbo om ikke annet Ja, den er treg, men dæven som den holder
  10. Høres ut som jordingsfeil. Ville ha tatt av baklysene og sett hvor mye slagg som evt finnes der
  11. Firehjulskontroll for fjærbytte? Høres fancy ut Betalte 4500 hos svartnes MB-service for begge fjærer foran, oljeskift og arbeid. Tror de kan minst like mye som gutta hos BOS
  12. Lettpåtå

    Kaldt

    En hel vinter uten at det har vært snø på bilen. Hjelper med parkeringsgarasje og mild vinter. Grattis med bil Christian. Du har vel fått lappen og parkert traktorer og dill nå?
  13. Ah, så det ikke i tide Rustfritt fra Raka rør ligger på ca 4k, så ingen upris det.
  14. Jepp. Bytt ut dynamoen. Det skal godt gjøres å få plass til en ekstra, blir en skikkelig hack i så fall. Ikke bare må du få dynamo koblet på multirema, men du trenger en større reim, sveise fester og forske skikkelig på det. Du risikerer også skader når den glupe løsningen går opp i sømmene En ny dynamo er bolt-on og du får de med forskjellig effekt. Hvis du skal ha to batterier går det an å se på hva campingfolket gjør med forbruksbatteri og startbatteri og en styringsgreie mellom som sørger for at du alltid har startstrøm.
  15. Det er jo et godt kvalitetstegn at førerdøren ser ut som om den er spikret på med 2tomspiker.
×
×
  • Create New...