Jump to content

Thomas Madsen

Betalende medlem
  • Posts

    6,647
  • Joined

  • Last visited

About Thomas Madsen

  • Birthday 04/22/1972

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Thomas Madsen's Achievements

0

Reputation

  1. Jeg kjøpte en Icarsoft som fungerer ganske bra.
  2. EIS eller ESL?? Har akkurat knota mye rundt dette på en W176 og W212 har vistnok ofte samme feilen. Kjøpte meg utstyr for dette men ikke fått det enda.
  3. Har en datter som har en W176 A180 CDI som plutselig nektet å starte. Jeg ned med ekstranøkkel for å se om det hjaøp men ikke noe mer liv i bilen. Etter litt feilsøking står det mellom ESL og EIS. Rattlås og tenningslås. Leser litt om dette på nettet og finner ut at jeg skal starte med rattlåsen. Her er det ikke noe «lyd» som tyder på at rattlås går av eller på. Fordelen her var at rattlåsen sluttet å virke i «av» slik at man kunne vri om rattet. Meen brekket sto på og for å få det av må man starte motoren… morro. Fikk løst dette og dratt den med hjem. Demonterte rattlåsen og booket time for å få sjekket med star/xentry hvor feilen lå. Og 99% var rattlåsen. Ny med koding uten timer for demontering og montering ville komme på 13000 med medlemsrabatt. Løsningen er blir en rattlåsemulator. Andre som har vært borti lignende??0
  4. Sikker på dette ? Er det ikke bare motorolje man finner der ??
  5. absolutt ikke å anbefale. Dette da reflektor osv er tilpasset den pæren som sitter i. Det skal MYE til for å få dette likt. Har sjekket opp mye rundt dette da jeg har LED i dag (var der da jeg kjøpte bilen) som vistnok skal være noe av det bedre. Men er ræva... Greia er at "lyskilden" blir sittende feil iht reflektor osv. Etter å ha undersøkt mye er det en type jeg har planer om å sjekke ut, men blir ikke før til sommeren. Morimoto 2stroke skal være noe av det beste som er.
  6. slitasjevarsler sitter bare på 1 side, sikker på at det er klossen som er løs og ikke bremseskjoldet ? Hvis det er "slark" i klossen er det noe galt med caliperen.Den skal jo ligge inntil.
  7. Helårsdekk er jo omtrent umulig både sommer og vinter. halvræva på begge deler
  8. Som sagt var dette på en S210, ting har vel endret seg til det bedre. Men der gikk det en ledning fra vifte og ned til denne boksen som lå ikke så langt unna tåkelys på høyre side mener jeg det var.
  9. Dette er jo knap innkjørte biler. Selv Berlingo'n jeg fiser rundt med har jo gått lenger. Den rundet 304000km nå nettopp....
  10. Hva er da den store forskjellen på piggfri vinterdekk merket MS og helårsdekk merket MS
  11. Tror jeg betalte 400kr for boksen, jeg byttet den, var inni den var ødelagt...
  12. Er ikke disse "helårsdekkene" egentlig bare piggfri vinterdekk ??? De er jo merket MS og det er jo kravet for vinterdekk også selv om snowflake symbolet er på vei til å ta over og er også påkreved i Tyskland.
  13. Uten å vite om dette er likt på S212 som det var på S210 så hadde 210'n problem med en styringsboks som lå omtrent i frontfangeren som styrte vifa. Denne irret så og si i stykker og på min S210 oppførte vifta seg akkurat som du beskriver her.
×
×
  • Create New...