Jump to content

Erlend

Betalende medlem
  • Posts

    270
  • Joined

  • Last visited

About Erlend

  • Birthday 11/17/1975

Erlend's Achievements

0

Reputation

  1. Jo takk det er skikkelig dritt Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. Ja de er åpne. Har hart dette problemet ei stund hadde nede taktrekk og takluke kassett for ei stund siden og da sjekker jeg alle dreneringer. Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. Hei har en stv som lekker vann inn når den står med nesen oppover. Regner det mye så kan jeg se det drypper ut fra noen deksel i taket på sidene rett over de bakerste rutene. Og det renner mye. Jeg vet at dreneringene er åpne for de har jeg sjekket og står den andre veien så kommer det ingenting inn i bilen. Kan det rett og slett være at det er gummien rundt railsene som kan være årsaken?? Er det andre som har hatt dette problemet ? Veeeeldig takknemlig for hjelp. Erlend Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Jada den ser grei ut på utsiden. Men er litt ymsen på innsiden. Har uregelmessighet i "hjerte" og i tillegg til noe små snacks. Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. Siden du spurte charlie så måtte jeg se om jeg hadde noen bilder av bilen. Så her er de. Ikke de beste bildene men. Sent from my iPhone using Tapatalk
  6. Vet ikke om det er verdt å ta bilde av å legge på trykk jeg Charlie 🤣 men kan være det kommer noe etterhvert når jeg får orden på det at den dauer ved kick down og kraftig pådrag. Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. Hei dette kommer opp og bilen dauer når jeg skal dra på skikkelig og det er det når jeg trør ned kicken[emoji41]. Sent from my iPhone using Tapatalk
  8. Her er hva som står i displayet etter kickdown Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. Bilen er s210 270 cdi som jeg nettopp har fått 3 stk dyser renovert da verksted mente det var det som gjorde at den dauet siden returen på dysene var altfor høy. Men var nettopp ute å kjørte og der dauet jammen bilen igjen men ikke så fort som tidligere. Kunne presse mer på må enn før. Men hva kan da være galt må da? Kan det være den bakerste av rail følerene? Det som måler trykket. Eller er det noe annet? Blir litt frustrert pga dette. Sent from my iPhone using Tapatalk
  10. Ok da har jeg seks. Har ikke i dørene bak. Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. Akkurat ja. Ser ut då jeg har 6 stk men kan vi vel finne ut? De lange som ligger over dørene på begge sider går jo over hele siden teller da disse som en eller to? En foran og en bak på hver side? Mye styr i går for å få bilen heim fra verksted i går, dårlig å starte etter fiks og jeg kom vel 500 m så blinket alt og det stod EPC over hele displayet og kjærra daua. Tenkte at nå hadde de kødda det til på verksted, heim og hentet en verktøykasse men prøvde alt med diesel i filteret og alt men bare luft. Såg d var fuktig rundt slangen inn på fødepumpa og tenkte det at det var jo ikke der før! Lang historie kort, der ble bergingsbil fra verkstedet der den hadde vært og inn på verksted igjen med å skifte o ringer. Fikk gang på den igjen fikk beskjed om å ta en runde. Ga gass etter en sving og dritten dauet igjen. EPC igjen. Men fikk gang på an igjen. Ringte ned igjen og en tur til verksted og full diagnose. Mye styr og bilen bare kutter ved fullt pådrag. Får feil på de dysene og sensoren. Men poenget er jo at bilen var ikke sånn før jeg leverte den inn. Sent from my iPhone using Tapatalk
  12. Ok men då får jeg finne en som har samme nr og en bil som er lik, regner med at de fleste 210 er på 2000 tallet har samme antall airbager. Fikk og tlf igjen fra verksted etter dyse test at 3!stk dyser slapp tilbake alt for mye diesel til returen så da er det kroner ut der og. Sent from my iPhone using Tapatalk
  13. Fikk tlf fra verksted i dag da bilen er på EU fiks og de hadde tatt diagnose og da fikk jeg vite at det var feil på en trykkregulator sensor på railen og selvfølgelig airbag kontroll enheten siden SRS lyset lyser. Så då er jo spørsmålet mitt, hvor ligger den hen i bilen? Er det styr å få skiftet visst jeg får tak i en brukt? Er ikke sugen på å betale 8000kr for en ny. Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. Hei hvordan fant man ut at det var dysene som var dårlige? Nå vet ikke jeg hvor mye det koster med ny/overhalte dyser men visst det blir aktuelt så er nok en tusing pr stk en grei pris ? Skal ha bilen inn i morgen for fiks av EU feil og diagnose så får vi se da hva som kommer ut av det. Sent from my iPhone using Tapatalk
  15. Ja det var noe dritt. Må nok ta litt og litt og se om det blir frisk etterhvert[emoji41]. Sent from my iPhone using Tapatalk
×
×
  • Create New...